Sunday, April 28, 2013

Fukumoto Aina's Graduation Speech at Budoukan



Budoukan Concert, Day 2. After Encore Song #3, 'Boku wa Matteru', the members form up 2 lines, creating a path for Fukumoto Aina. Ainyan walks, and then said her graduation speech.

Fukumoto Aina's Graduation Speech :

“Before entering NMB, I thought of being a Variety Talent and entered the Entertainment Industry. After entering NMB and experienced a lot of things, I decided to graduate from NMB and become a strong Variety Talent. Graduating myself from NMB that’s riding on a wave right now is troubling me, but… *Stop and cries for a little* I want to become a variety talent that won’t lose to NMB. If NMB is aiming for the top, I’m aiming for the top as a Variety Talent too. I’ll absolutely be a Variety Talent on my own, with everything I got from NMB48. Soshite, Fukumoto Aina, Yoroshiku Onegaishimasu.”
Indonesian :
"Sebelum memasuki NMB, aku berpikir untuk menjadi Variety Talent dan memasuki Industri Hiburan. Setelah memasuki NMB dan mengalami berbagai hal, Aku memutuskan untuk graduate dari NMB untuk mnejadi Variety Talent yang kuat. Meluluskan diriku dari NMB yang sedang berada di atas ombak sekarang ini membebaniku, tapi.... Aku ingin menjadi variety talent yang tak akan kalah dair NMB. Jika NMB mengincar puncak (dunia Idol), maka aku juga akan mengincar puncak (industri hiburan) sebagai seorang Variety Talent. Aku pasti akan menjadi Variety Talent dengan kemampuanku sendiri, dan segala yang kudapat dari NMB48. Soshite, Fukumoto Aina, Yoroshiku Onegaishimasu."